Skip to main content

Aplikasi virus pada dasarnya adalah Dance Dance Revolution, tetapi untuk wajah anda

Imej: gabungan komposit

Fikirkan Dance Dance Revolution, tetapi untuk wajah anda.

The Tarian Muka aplikasi, permainan berasaskan pengiktirafan wajah, akan menjadi virus di seluruh Asia kerana video permainan yang serius yang tidak masuk akal.

LIHAT JUGA: Saya benci 'Menari Hotdog!' permainan begitu banyak, tetapi saya tidak boleh berhenti bermain

Dalam permainan, anda bertujuan untuk meniru wajah emoji yang berbeza yang ditunjukkan di skrin untuk mengalahkan muzik. Sebagai contoh, jika aplikasi menunjukkan mata tertutup dan mulut terbuka, anda perlu meniru wajah yang sama dengan mata.

Menurut aplikasinya, ia menggunakan pengenalan wajah untuk mengesan ekspresi wajah pemain untuk melihat sama ada ia sepadan dengan ungkapan emoji.

Aplikasi ini dengan cepat memindahkan #FaceDanceChallenge, dengan pemain di seluruh tempat seperti Filipina, Vietnam dan Hong Kong bersaing untuk melihat siapa yang boleh membuat wajah paling sengit.

Kami akan membiarkan video berbual:

Sememangnya, kita terpaksa mencubanya sendiri:

Cms% 252f2017% 252f8% 252f8fdad794 29e5 e13e% 252fthumb% 252f00001.jpg% 252foriginal.jpg

Namun, kami mendapati aplikasi itu sebenarnya lebih bergantung kepada pergerakan dan bukan ekspresi muka anda. Jadi jika anda mengayunkan wajah anda secara dramatik dari sisi ke sisi, aplikasinya lebih berjaya berjaya mendaftarkannya dan memberi anugerah kepada anda.

Kes pada titik:

Aplikasi ini, yang tersedia untuk iPhone dan Android, telah dimuat turun 700,000 kali, menurut pengasas aplikasi.

Ia juga mencapai nombor satu di gedung App di Thailand dan Hong Kong.

Tetapi Giang Nguyen, Ketua Pegawai Eksekutif DiffCat Game Studio, yang berpangkalan di Vietnam, mengatakan bahawa dia tidak tahu permainan akan menjadi begitu viral apabila dia dan pasukannya mula menciptanya.

Dia memberitahu Mashable bahawa dia telah mempromosikan permainan di Facebook, membuat halaman untuk itu dan kemudian memuat naik video lucu beberapa orang yang bermain dengan aplikasinya.

"Kemudian saya pergi trekking selama lima hari dengan rakan-rakan saya, tanpa internet, dan ketika saya kembali [dan memeriksa telefon saya] saya agak seperti, apa yang berlaku?" katanya.

Nguyen mula-mula mendapat idea untuk mencipta aplikasi selepas menyedari tidak ada yang serupa yang wujud di pasaran.

Ia membawanya dan rakan-rakannya empat bulan untuk membangunkan aplikasinya, walaupun terdapat permulaan masalah.

Permainan pertama kali dikeluarkan pada bulan Jun, tetapi terpaksa diturunkan kerana terdapat terlalu banyak pepijat. Ia kemudiannya dikeluarkan semula pada bulan Julai.

Dia menjelaskan bahawa pasukan terpaksa mengatasi beberapa halangan, dalam mengoptimumkan pengalaman untuk telefon bimbit yang lebih rendah, kerana "banyak yang berlaku - muzik dan kamera sedang dirakam, sambil membandingkan wajah anda dengan emoji secara real-time."

Memandangkan betapa aplikasi itu telah menjadi di banyak pasaran baru muncul, kami akan mengatakan bahawa usaha pasukan itu sudah pasti terbayar.