Skip to main content

FAA menyiasat video panggilan rapat drone dengan kapal terbang

Hei, jika anda memiliki drone, mungkin tidak terbang ke atas kapal terbang yang penuh dengan penumpang?

FAA sedang menyiasat video yang kelihatannya menunjukkan panggilan rapat drone dengan pendaratan pesawat komersial di Lapangan Terbang Antarabangsa McCarran berhampiran Las Vegas, menurut sekutu CBS tempatan.

LIHAT JUGA: Dan Harmon menyatukan semula drone yang hilang dengan juruterbangnya menggunakan kuasa Twitter

Terbang mendung berhampiran lapangan terbang pastinya tidak dibenarkan oleh FAA. Tidak akan melebihi 400 kaki. Berikut adalah video kejadian yang dikongsi dalam talian, dari ABC News:

FAA menyiasat panggilan dekat jelas antara pesawat terbang dan pesawat penumpang ke Nevada. Rakaman itu, ditembak oleh pengendali drone yang tidak dikenali, kelihatan menunjukkan pesawat terbang langsung di bawah drone. http://t.co/O0pXTKDQ3y pic.twitter.com/2GWbTKoyhl

- ABC News (@ABC) 2 Februari 2018

Ya, itu cukup menakutkan. FAA mengeluarkan kajian tahun lepas membandingkan dron dan burung dengan berat yang sama, dan bagaimana ia mungkin menjejaskan kapal terbang semasa perlanggaran udara pertengahan. Kejutan: Drone logam mampu menyebabkan lebih banyak kerosakan daripada burung, terutama pada kaca depan dan sayap pesawat.

"Tidak seorang pun harus terbang dengan cara yang cuai dan melulu dan - pentingnya - semua pilot pesawat udara dan model harus tetap jelas dari pesawat berawak," Akademi Model Aeronautics, yang mewakili penggemar yang terbang drone, memberitahu GeekWire. "Kami mengutuk jenis operasi yang digambarkan dalam video ini. "

Penalti jenayah untuk terbang tidak dapat termasuk denda hingga $ 250,000 dan / atau tiga tahun penjara.