Skip to main content

Brad Pitt kembali membunuh filem Nazi di 'Allied,' tetapi Marion Cotillard membunuh

Imej: gambar-gambar yang terpenting

Thriller pengintip WWII Robert Zemeckis Bersekutu adalah pintar, seksi dan akhirnya mengapa kita pergi ke filem: berfikir dan rasa dengan orang-orang seperti Brad Pitt dan Marion Cotillard, dua bintang filem benar melakukan apa yang mereka lakukan yang terbaik.

Pitt memainkan juruterbang Kanada dan pegawai perisikan Angkatan Tentera Max Vatan, yang pertama kali kami bertemu terjun payung terjun ke padang pasir Maghribi pada tahun 1942. Satu tugas yang berisiko menanti di Casablanca, di mana ketua pasukannya telah berpasangan dengan pejuang perlawanan Perancis, Marianne Beauséjour (Cotillard).

Bersama-sama mereka membunuh duta Nazi pada jarak jauh dan di bawah pengawasan berat, tetapi seperti yang kita ketahui, Pitt berkemahiran dalam membunuh filem Nazi. Pasangan itu berkumpul semula di London, jatuh cinta dan memulakan keluarga ketika dia memulakan gaya hidup pegawai.

Ia tidak lama sebelum Max belajar berita yang menghancurkan bahawa Marianne mungkin dirinya seorang mata-mata Jerman. Perintahnya tidak dapat difikirkan.

LIHAT JUGA: Miles Teller bersinar sebagai peninju Vinny Pazienza dalam kemenangan 'Bleed for This'

Ini mungkin terdengar seperti tempoh Encik dan Puan Smith, tetapi tidak. Ia adalah satu kejayaan yang cemerlang untuk apa yang menjadi penggemar yang bijak, dan penulis skenario yang bijak, Steven Knight berhak mendapat kredit seperti Zemeckis untuk kemunduran yang licik.

Zemeckis mempunyai kerjaya menarik sejak hits blockbuster Kembali ke masa depan dan Siapa yang Bingkai Roger Framed. Terdapat up (Forrest Gump, Cast Away) dan kejatuhan (menghancurkan abominasi The Express Polar, Beowulf dan A Christmas Carol dan banyak filem seram yang dihasilkannya.

Kemudian ada Mars memerlukan ibu, yang layak kategori tersendiri.

Imej: Walt Disney Co.

Sepanjang perjalanannya, Zemeckis telah membuktikan dirinya sebagai salah satu filem terbaik Hollywood di kalangan orang dewasa. Kematian Menjadi Her. Hubungi. Apa yang Dibohongkan di Bawah. Penerbangan. Yang tidak adil dihina Berjalan. Dan sekarang Bersekutu, yang seolah-olah telah dibuat pada anggaran yang agak sederhana memandangkan skop cerita, dan melihat Zemeckis bangkit untuk majlis itu.

Ini mungkin filem perang, tetapi selain satu nahas kapal terbang dan satu letupan tangki, tidak banyak perang.

LIHAT JUGA: 'Patriot Day' adalah thriller menyayat hati yang perlu Amerika sekarang

Itulah antara Max dan Marianne, dan ia adalah halus. Anda tidak pasti siapa yang mempunyai kelebihan. Filem ini membuat anda seimbang dengan cara itu, tetapi ia tidak menipu, dan sebenarnya, ia meninggalkan beberapa petunjuk mengenai permainan yang dimainkan.

Pitt adalah pelakon yang lebih baik daripada yang diberi kredit, dan kekuatannya sangat sesuai Bersekutu. Tetapi tidak membuat kesilapan, Cotillard adalah penentu di sini.

Lama dalam cara yang menyenangkan (tidak seperti Peraturan Jangan Memohon, yang kuno dengan cara lama), Bersekutu adalah sejenis filem pintar yang ghairah yang memberi kesabaran. Bagi sesiapa sahaja tanpa itu, Pitt dan Cotillard perlu dilakukan.

Anda boleh melakukan lebih buruk. Bintang-bintang filem sebenar tidak begitu pendek pada hari-hari ini.