Skip to main content

Facebook menambah ciri membuat senarai ke Berita Berita

Imej: facebook

Imej: facebook

Anda akan dapat membuat senarai anda sendiri, mengklonkan mana-mana yang anda lihat dalam suapan anda, dan sudah tentu, suka dan mengulas pada senarai rakan anda.

Satu-satunya kebimbangan ialah semua pengguna Facebook akan lalai ke senarai muktamad: Senarai tugasan. Kepala, tak seorang pun ingin melihat daftar tugas Anda. Senarai semacam itu tidak mungkin mencetuskan perbualan, sebaliknya hanya membuat semua orang cemas tentang senarai tugasan mereka sendiri. Pastikan bahawa dalam ruang peribadi anda - tidak perlu dikongsi.

Malah senarai sampel Facebook termasuk senarai "perkara yang perlu saya lakukan". Apa? Mengapa? Kita tidak boleh menggalakkan kandungan penyebaran semacam ini. Sudah terlalu banyak untuk melihat makanan semua orang difoto dan dihantar dalam talian, apatah lagi jadual perjalanan biasa.

Imej: facebook

Ciri senarai baharu agak mengingatkan apl li'st sekarang yang tidak berfungsi. Walaupun aplikasi itu lama berlalu, mudah-mudahan penggunaannya yang lebih kreatif akan disiarkan menerusi Facebook - jika orang merebut cabaran tersebut.

Daripada hanya menyiarkan senarai tugas di Feed News anda, bawa ke peringkat seterusnya dengan senarai pemikiran acak, inspirasi, petikan overhed lucu, dan topik senarai bukan-lain yang tidak boleh dilakukan.Dan ingatlah, setiap orang yang melihat kemas kini status anda akan melihat senarai ini, melainkan anda menetapkan perkara sebaliknya.

Berikut adalah senarai perkara yang anda boleh posting itu tidak senarai tugasan:

  • Pemikiran mandi

  • Matlamat kecergasan untuk 10K yang anda jalankan pada bulan April

  • Podcast untuk mendengar pada perjalanan jalan (semua orang selalu bertanya ini di Facebook)

  • Kesedaran / epiphanie yang anda miliki semasa menjaga anak kawan anda

Pada dasarnya apa-apa selain pelan anda untuk membersihkan kotak sampah dan kemudian menyapu dapur.