Skip to main content

Orang yang digunakan untuk bekerja untuk Hub, permulaan palsu yang peranti rumah pintarnya tidak melakukan apa-apa

Bulan April Fools 'ini, satu lelucon panjang dalam pembuatan tentang Lembah Silicon mendapat jenis tangan.

Satu kempen Indiegogo untuk "Hab: peranti pintar IOT muktamad" mendapat perhatian pelajar di Universiti Yale - sehingga banyak yang digunakan untuk bekerja di permulaan kampus yang berkembang.

Tetapi keseluruhan projek itu adalah satu lelucon, bertujuan untuk mengejek peranti rumah pintar seperti Alexa dan Google Home, bersama-sama dengan selebihnya internet yang semakin berkembang.

LIHAT JUGA: Edward Snowden menjelaskan dengan tepat bagaimana CIA akan menggagalkan TV Samsung anda

Hab, seperti yang dibentangkan dalam video pemasaran yang sangat dihasilkan, tidak benar-benar melakukan apa-apa. Ia hanya sekeping logam yang menjanjikan untuk menyambung ke internet perkara. Kata-kata berteknologi tinggi dan pengeluaran mewah, bagaimanapun, menyebabkan beberapa penonton kehilangan ketiadaan tujuan.

"Pengalaman pengguna yang tidak berkesudahan adalah satu yang menuntut pengetahuan yang minimum, pemahaman yang minimum dari pengguna. Untuk menghasilkan sesuatu yang benar-benar inovatif, anda harus bermula dari awal," "reka bentuk perindustrian" syarikat itu berkata dalam video itu.

Kisah kekeliruan yang mengelilingi Hub adalah yang lama yang dijelaskan oleh pengasas permulaan Perniagaan Insider. Pada asasnya, orang menyedari projek itu adalah jenaka, tetapi kemudiannya menawarkan idea mereka sendiri untuk menjadikannya lebih baik. Tidak lama selepas itu, pengasas permulaan telah dibanjiri dengan aplikasi magang dan cadangan untuk masa depan Hab.

"Ini salah kami," kata John Chirikjian, pelajar yang melancarkan projek itu Perniagaan Insider

"Kami tidak tahu apa yang kami jual lagi," katanya.

Sekalipun lelucon itu keluar dari kawalan, itu adalah masa yang tepat. Amazon dan Google menyamar sebagai peranti rumah pintar mereka pada Hari April Fools, juga, dengan Petlexa dan Google Gnome.