Skip to main content

MTV melihat kepada Snapchat untuk mencapai remaja yang sejuk

Imej: mtv

MTV sedang bersiap untuk menyambung generasi baru: kanak-kanak Snapchat.

LIHAT JUGA: Evolusi berterusan Snapchat menunjukkan ia tidak akan membiarkan dirinya dihancurkan oleh Facebook

Saluran yang pernah ditakrifkan sebagai sejuk di TV membawa dua pertunjukannya ke aplikasi berat remaja. "Buaian" akan dimulakan pada 3 Jun dan dijalankan setiap hari Sabtu, dan "Kod Girl" akan dilancarkan pada 27 Julai.

The "Buaian" MTV yang membuat kemunculan kembali tidak memecahkan berita. MTV telah mengumumkan pemulangan klasik itu sebagai pertunjukan Snapchat pada April 2016. Pada masa itu, ia dijangka melancarkan bulan Jun itu, dengan tetamu Mac Miller, Austin Mahone, dan Travis Mills.

Lebih dari setahun kemudian, MTV akhirnya membawa pengguna Snapchat ke rumah artis. Episod pertama akan menampilkan DJ dan pengeluar Steve Aoki diikuti oleh linebacker Denver Broncos Von Miller, dan pemain skateboard profesional Nyjah Huston. Pertunjukan mingguan dihasilkan secara eksklusif untuk Snapchat, bermakna hanya menegak dan antara tiga dan lima minit setiap episod.

"Ia sepatutnya merasakan 2017," kata Garth Bardsley, VP video asal di MTV Digital. "Apabila anda melihatnya, ia akan terasa seperti 'Buaian,' dan ia akan menunjukkan bahawa kami menembak untuk platform itu. Mungkin ada sedikit kurang bling. Orang tidak peduli tentang bling dan menjaga lebih banyak cerita. "

Pelancaran datang kerana kedua-dua MTV dan Snapchat telah matang. Snap Inc. kini sebuah syarikat yang didagangkan secara umum, dan MTV menghadapi keputusasaan rangkaian kabel yang paling: penonton yang merosot. Masa kedua rangkaian media yang dibelanjakan untuk projek itu penting.

Snapchat "boleh menjadi tempat pertama yang pernah mereka temui MTV, jadi penting bagi kami untuk mempunyai saluran premium," kata Thomas Fishman, naib presiden kanan pertumbuhan dan pertunangan di MTV Digital. "Sebagai francais ikonik, kami mempunyai kesetiaan yang mendalam. Kami mahu melancarkannya sebaik sahaja kami dapat tetapi kami mahu memastikan kami menyemak semua kotak."

Snapchat, sesungguhnya, adalah tempat anak-anak-dan itulah yang MTV masih mengenal pasti. Remaja menghabiskan masa yang kurang menonton TV pada hari ini, yang bermaksud MTV terpaksa berubah dengan masa.

"Kenyataan misi kami, bagi kami secara dalaman, kami memikirkan bagaimana untuk melibatkan diri dan menghiburkan penonton remaja, semuanya dari escapism ke aktivisme," kata Fishman.

"Pada teras MTV kami prihatin untuk mencapai penonton muda pada skala dengan cara yang relevan," Fishman meneruskan.

Apabila MTV mula-mula mengumumkan pertunjukan kembali pada bulan April 2016, keseluruhan konsepnya adalah jenama baru. Sekarang, Snapchat mempunyai kira-kira satu Show airing setiap hari dan lebih daripada 100 dalam pembangunan. Siri lain termasuk "Swap Telefon", "Peluang Kedua," A & E, serta versi Snapchat dari "World of Dance" NBC dan "The Bachelor" di ABC.

Tetapi MTV jauh dari baru ke platform. Ia adalah antara rangkaian TV pertama di aplikasinya dan bekerja rapat dengan "kru kecil orang-orang Snapchat yang dimaksudkan untuk menjadi media media," kata Fishman dalam masa awal aplikasi itu.

Akaun MTV diikuti setiap hari oleh "beberapa juta orang," menurut Fishman. Sebagai Snapchat menambah ciri-ciri baru-Kisah Kami pada bulan Jun 2014 dan Cari pada Januari 2016-MTV semuanya.

"Saya perlu memberi mereka kredit," kata Fishman. "Mereka mempunyai pendekatan pertama yang sangat unik untuk menjalankan apa yang akhirnya menjadi rangkaian komunikasi yang besar, jadi kami adalah rakan kongsi."

MTV tidak dilancarkan pada versi Discover A.S., pada mulanya. Snapchat, Fishman berkata, hanya mencari 12 rakan kongsi. Syarikat induk MTV Viacom memulakan perbualan dan tahun lepas mengumumkan perjanjian bertahun-tahun yang meliputi Viacom menjual iklan A.S. untuk Snapchat.

Untuk MTV, rangkaian itu sedang menunggang gelombang pengumuman baru. Ia hanya merangkul Anugerah Filem MTV tahunannya dan juga melancarkan "Fear Factor," yang dianjurkan oleh Ludacris.

"Kami berada di tahap ini di mana kami membuat banyak bunyi," kata Fishman. "Kami cuba menyusunnya untuk memastikan kami tetap relevan dengan budaya."

Apabila ia sampai kepada Acara Snapchat, MTV melihat kaitannya. "Pada Rancangan, satu lagi platform untuk disambungkan. Sekarang, 'Okay, bagaimana kita mahu bercakap dengan penonton?" Bardsley berkata.

Ia bukan hanya untuk berada di sana. MTV juga menjual iklan terhadap saluran Cerita dan Cerita Kami. Itu mungkin tidak cukup wang untuk memindahkan jarum untuk sebuah syarikat seperti MTV, tetapi ia adalah kemasukan penting ke dalam pasaran digital mewah yang ingin merebut dolar iklan TV.

"Semua orang dalam dunia iklan kami menjadi pakej yang bernilai tinggi," kata Fishman. Ada satu "rasa hebat pelbagai jenama kami membawa rakan kongsi iklan kami."

Tetapi bukan Snapchat? Facebook, rangkaian dengan hampir 2 bilion orang, sedang bersiap untuk melancarkan rancangan asalnya sendiri. Malah, Facebook mengupah Mina Lefevre, yang sebelum ini menjadi naib presiden di MTV, untuk membantu memimpin perkembangan rancangan-rancangan ini.

MTV masih disambungkan. "Snapchat tidak pernah menjadi soalan kepada kami di sini," kata Bardsley. "Selebihnya ada di dalam akhbar dan eter, tetapi kami percaya pada produk dan perkongsian itu. Kebenarannya adalah dalam 100 juta pengguna aktif setiap hari, dan kami dapat mengekspresikan diri secara kreatif."

"Terdapat perspektif mengenai persaingan di antara platform untuk perniagaan dan perdagangan, tetapi jika anda seorang kanak-kanak, mereka semua menduduki tempat yang berbeza dalam hidup anda Jika anda jenis orang tertentu yang anda mungkin tertarik ke arah segelintir. penonton ada di sana. "