Skip to main content

Donald Trump baru saja mengumumkan pemergian Reince Priebus melalui Twitter kerana hidupnya hanya karnival kengerian

Imej: LO SCALZO / EPA / REX / Shutterstock

Rumah Putih Trump, seolah-olah seperti kehidupan, adalah satu sarkas aneh mimpi buruk yang nyata dan impian yang hancur. Presiden Donald Trump menekankan semula ini dengan beberapa tweet lewat petang pada hari Jumaat, dengan mana ia mengumumkan Reince Priebus keluar sebagai ketua stafnya.

Ini adalah misi bom:

Saya dengan sukacitanya memaklumkan kepada anda bahawa saya baru sahaja menamakan Ketua / Setiausaha John F Kelly sebagai Ketua Staf Rumah Putih. Dia adalah seorang Amerika Besar ....

- Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 28 Julai 2017

... dan Pemimpin Besar. John juga melakukan kerja yang luar biasa di Homeland Security. Dia telah menjadi bintang sebenar Pentadbiran saya

- Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 28 Julai 2017

Ketua Jabatan Keselamatan Dalam Negeri John Kelly telah ditoreh untuk mengambil peranan itu.

LIHAT JUGA: Kuiz: Siapa yang mengatakannya? Anthony Scaramucci atau Real Housewife?

Pengumuman itu mengikuti minggu gila yang hebat di mana Trump mengumumkan bahawa dia telah melarang individu transgender daripada berkhidmat di tentera di Twitter tanpa berunding dengan Jabatan Pertahanan. Kepala komunikasi barunya, Anthony Scaramucci, juga meminta darah Priebus dalam wawancara aneh di CNN dan wawancara yang tidak jelas dengan Penduduk New York.

Trump membawa sedikit kemuliaan kepada mimpi buruk ini dengan sekurang-kurangnya mengucapkan terima kasih kepada Reince atas khidmatnya, walaupun dia adalah Kepala Staf yang paling pendek dalam sejarah.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Reince Priebus atas khidmat dan dedikasinya di negaranya. Kami berjaya banyak bersama dan saya bangga dengannya!

- Donald J. Trump (@realDonaldTrump) 28 Julai 2017

Sama ada atau tidak Priebus dipecat belum disahkan - dia telah berkata dia meletak jawatan "secara peribadi," tetapi ia sepenuhnya mungkin dia dipaksa keluar.

"Saya meletak jawatan secara persendirian semalam," Reince Priebus memberitahu saya.

- Michael C. Bender (@MichaelCBender) 28 Julai 2017

Sama ada ini adalah "Anda akan meletakkan jawatan atau lain" keadaan atau "Oh, itulah bagaimana ia akan menjadi keputusan saya" mungkin datang lebih jelas pada hari-hari akan datang tetapi - apa sahaja. Ini ... sesuatu.

2017, semua orang!