Skip to main content

10 kanta Snapchat yang paling popular pada tahun 2016

Imej: kami mingguan

Snapchat adalah insanely kuat. Bukan sahaja ia telah mengubah Facebook (lebih baik atau lebih teruk), ia telah mempopularkan istilah "muntah pelangi" dan mengubah diri sendiri.

Hanya setahun yang lalu, Snapchat memperkenalkan lensa, ciri yang mengiktiraf objek seperti muka dan mengatasi mereka dengan penapis animasi. Ia adalah salah satu ciri yang paling ketagihan aplikasi sebahagiannya kerana pilihan berubah setiap hari.

LIHAT JUGA: Snapchat menolak lebih banyak AR dengan pembelian terkini yang dilaporkan

Lebih daripada 150 juta orang setiap hari membuka aplikasi untuk melihat apa yang mereka boleh menjadi. Semua orang dari Presiden Barack Obama ke Kim Kardashian telah memainkan mahkota bunga tahun ini.

Bukan sahaja mereka menyeronokkan, mereka adalah salah satu aliran pendapatan utama Snapchat. Pengguna tidak kelihatan menghalangnya. Kanta tajaan dari Taco Bell menarik 224 juta pandangan dalam tempoh 24 jam, menurut Snap.

Untuk menghormati tahun baru dan tahun penuh produk pertama, Snapchat mendedahkan senarai 10 kanta paling popular. Malangnya, mereka tidak ada pesanan tertentu, jadi kami ditinggalkan untuk meneka lensa mana yang mengambil tempat teratas. Mereka juga tidak mempunyai nama rasmi, tetapi kami bergantung kepada penghakiman Snapchat.

Mahkota bunga

Pertukaran Wajah Rakan

Anjing

Rama-rama

Video yang disiarkan oleh Khloe Kardashian Snapchats (@khloesnapchats) pada


Pink Flower Crown

Imej: ariana grande

Rusa

Lebah

Frown

3/4 dengan penapis snapchat yang kurus 😂😂😂😂😂 pic.twitter.com/oantoFdv6F

- Ratu Bean (@delusionaljae) 12 April 2016

Swap Face Roll Kamera

Orang menggunakan kemas kini snapchat baru untuk faceswap dengan selebriti terkenal tetapi sementara itu pic.twitter.com/nwafNuX6TW

- Prathi (@ i_d0nt_kn0ww) 24 April 2016

Rosy-Cheek

Damn snapchat kembali lagi dengan pipi yang rosak pic.twitter.com/zoUtd7Q4Hc

- Phlo 👻 (@GhostlyPhlo) 3 April 2016

Tidak semua lensa yang menang masih boleh didapati di aplikasinya. R.I.P. Mashable's Kanta Suka Hamed yang dikasihi.

Pada tahun lepas, Snapchat membuat banyak perubahan pada kanta. Kanta dua kali membolehkan dua orang berubah menjadi anak anjing, sebagai contoh. Pada bulan November, syarikat itu melancarkan kanta dunia, yang membolehkan pengguna menambah kesan ke persekitaran mereka - seperti awan yang muntah pelangi.

Snapchat bukan lagi satu-satunya aplikasi dengan kanta animasi. Facebook memperolehi realiti syarikat tambahan MSQRD awal tahun ini dan memperkenalkan topeng kepada Messenger. Tetapi sementara Facebook meminta pengguna untuk membuka Messenger dan mencuba mereka Malam Tahun Baru ini, Snapchat hanya mengharapkan pengguna hariannya masuk dan bersenang-senang.