Skip to main content

Sekilas ke ruang hidup futuristik Amazon

Amazon mempamerkan bola yang dipenuhi tumbuhan yang aneh di Instagram.

Syarikat itu memanggil mereka "The Spheres" dan mereka telah dibina di sekitar ibu pejabat Seattle selama beberapa tahun yang lalu.

The Sphere, seperti yang dilihat dari 7th Ave, terletak sebagai pusat dari kampus bandar Amazon. Pembangunan semula Regrade bermula lewat tahun 2014, dengan selesai The Spheres dijadualkan pada tahun 2018.

Satu jawatan yang dikongsi oleh The Spheres (@seattlespheres) pada

Minggu lepas kubah gergasi membuat debut dalam talian mereka dengan akaun Instagram mereka yang tersendiri. Sejauh ini, hampir selusin gambar telah naik, termasuk beberapa dari dalam struktur.

Ini konservatori Ave 6th. Dengan puncak dalaman 50 kaki, pelawat akan dapat duduk di bawah naungan pokok kelapa dan paku pokok gergasi.

Satu jawatan yang dikongsi oleh The Spheres (@seattlespheres) pada

Ketiga lingkungan itu dijangka dibuka pada tahun 2018. Mereka akan menjadi tempat terbuka di mana pekerja Amazon dapat bekerja, bersantai, dan bersambung dengan alam semula jadi di tengah-tengah Seattle, menurut Amazon. Yang terbesar adalah lebih daripada 90 kaki tinggi dan lebar 130 kaki.

Syarikat itu mengatakan akan ada lebih daripada 3,000 spesies tumbuhan dari 30 negara di bio-kubah.

Penanaman ujian ini untuk panel dinding hidup The Spheres berkembang di rumah hijau, yang kini menempatkan lebih daripada 3,000 spesis tumbuhan. Apabila selesai, dinding hidup akan berdiri pada ketinggian 60 kaki dengan lebih 400 panel individu.

Satu jawatan yang dikongsi oleh The Spheres (@seattlespheres) pada

Jadi mengapa pekerja Amazon mahu berkumpul di dalamnya?

  • Suhu di dalamnya akan menjadi 72 darjah yang selesa, dengan kelembapan 60 peratus.

  • Terdapat bilik mesyuarat rumah pokok.

  • Dinding hidup bertingkat empat sangat menarik.

  • Air terjun dan pokok adalah sentuhan yang bagus.

Kami mengakui bunyi ini sangat sejuk, tetapi mungkin tidak sesuai dengan panggilan persidangan atau mendapat apa-apa kerja sebenar. Kami akan menjadi lebih cenderung untuk menggunakannya untuk pukulan foto Instagram dan Snapchat.