Skip to main content

Ketua Pegawai Eksekutif Uber, Travis Kalanick, memberitahu pemandu 'bullsh * t' sebagai tindak balas kepada pertanyaan tentang penurunan harga

Imej: Adakah Oliver / Epa / REX / Shutterstock

Hentikan penekan: Ketua Pegawai Eksekutif Uber Travis Kalanick jenis asshole. Ini bukan berita kepada pekerja sendiri secara dalaman, atau kepada kontraktornya, mereka yang kini memacu seluruh operasinya, membantu beliau memperkuatkan syarikatnya menjadi salah satu permulaan yang paling berharga di dunia.

LIHAT JUGA: Kedudukan Uber berada di dalam tandas

Tetapi sekeping bukti yang terkini adalah sangat menjengkelkan: Video yang diperoleh dan ditranskripsikan oleh Bloomberg, di mana Kalanick berhujah dengan pemandu Ubernya.

Apabila pemandu, Fawzi Kamel, meminta Kalanick mengenai penurunan harga di Uber, CEO itu menjawab, "Bullshit."

"Kami mula dengan $ 20," balas Kamel.

"Bullshit," Kalanick mengulangi.

Ia adalah gaya yang agresif yang terlalu biasa kepada orang-orang Lembah Silikon, pengaturcara yang bekerja untuknya, kapitalis teroka yang melabur di dalamnya, dan peminat teknologi yang membaca cerita penutupnya. Tetapi sekarang, ia mula mendapat liputan arus perdana kerana peningkatan pergerakan #DeleteUber.

Perbualan berakhir (pada 5:49 dalam video) dengan Kalanick meratapi pemandu (setelah tidak menjawab kritikan point-by-point dari Uber):

Sesetengah orang tidak suka bertanggungjawab atas najis mereka sendiri. Mereka menyalahkan segala-galanya dalam hidup mereka pada orang lain. Semoga berjaya!

Yang terbaik bermula pada 5:49:

Pelaporan Eric Newcomer dari Per Bloomberg, kami tahu Kamel memberikan satu bintang Kalanick.

Pemandu memberi Travis satu bintang mengheret hemm http://t.co/Tpxpq7Q38P

- Emma Hinchliffe (@_emmahinchliffe) 28 Februari 2017

Kami menjangkau Uber pada rating Uber Kalanick tetapi masih belum mendengar.