Skip to main content

Instagram akan berlaku selepas bahagian terbaik Snapchat dalam cara yang paling teruk

Imej: vicky leta / mashable

Instagram menyusun catatan Instagram berdasarkan lokasi. Bunyi seperti menyalin Snapchat Kisah-Kisah kita, bukan?

LIHAT JUGA: Instagram membunuh Snapchat? Jangan bergantung padanya

Nah, jika ia meletakkan apa-apa penghakiman editorial ke dalam apa yang dicipta dan jika kandungan yang dikongsi di Instagram sebenarnya menyeronokkan untuk ditonton.

Sebaliknya, Instagram hanya membiarkan algoritma melakukan pembidaannya dengan menyusun siaran dari cerita Instagram pengguna yang dikongsi secara terbuka ke dalam tayangan slaid berdasarkan tag lokasi, TechCrunch dilaporkan Selasa.

Sementara itu TechCrunch boleh merujuk kepada langkah ini oleh Instagram sebagai "saat yang menarik," saya melihatnya dan berkata, "Cuba baik." TechCrunch juga menulis "Sehingga hari ini, Instagram telah menyalin ciri-ciri Stories Snapchat utama yang terakhir," yang hanya terang-terangan palsu kerana Snapchat mempunyai sesuatu yang kita suka dalam industri kewartawanan: editor.

Ini adalah perincian yang penting untuk mengapa Snapchat dan Instagram kekal dua platform yang sangat berbeza. Facebook, yang memiliki Instagram, kini terkenal dengan penolakan sentuhan manusia terhadap mana-mana suapannya. Snapchat adalah sebaliknya, setelah memeluk editor sejak hari-hari awalnya.

Itu bukan untuk mengatakan Snapchat juga tidak bergantung kepada suapan berasaskan algoritma. Salah satu keluaran terbaru aplikasi, yang terletak di dalam bar Carian, adalah Cerita yang juga berdasarkan lokasi atau berdasarkan apa yang ada dalam foto.

Cerita Snapchat ini tidak dikendalikan oleh manusia. Mereka bergantung kepada pembelajaran mesin dan kecerdasan buatan untuk mengimbas apa yang ada dalam imej atau video. Sebagai contoh, "Cerita Teratas" saya ialah "Pengijazahan NYU," Hari Pembalakan Negara, "dan" Pengijazahan FDU. "

Dan Cerita berasaskan algoritma di Snapchat ini sangat sejuk. Saya boleh mengetuk ke Wisuda NYU dan melihat rakaman dari orkestra dan terkunci dari penonton.

Jadi di Instagram, pengguna kini boleh pergi ke tag lokasi untuk "New York University" atau untuk "Times Square" dan melihat suapan algoritma yang dipilih mengenai apa yang baru-baru ini dikongsi di Kisah Instagram. Saya akan memberitahu anda apa yang ada pada mereka sekarang, tetapi saya tidak boleh kerana Instagram sedang turun.

Tetapi kembali kepada kicker TechCrunchCerita: "Setakat hari ini, Instagram telah menyalin ciri-ciri Cerita Snapchat utama yang terakhir."

Sekali lagi, Instagram belum lagi - lagi.

Salah satu keindahan Snapchat adalah pengkajian yang mereka lakukan dalam produk Kisah Kami. Mereka memberi sentuhan produk kepada editor supaya cerita Cerita berasaskan lokasi atau tematik dibuat untuk menceritakan kisah.

Cerita untuk Snapchat bukan sekadar penyusunan gambar dan video. Cerita untuk Snapchat mempunyai permulaan, pertengahan dan akhir - sama seperti apa yang anda nampak pada malam pilihan raya atau di Baghdad.

Sehingga Instagram dan Facebook, untuk perkara itu, memutuskan untuk meletakkan sentuhan editorial pada bercerita mereka, mereka belum menyelesaikan transformasi itu menjadi Snapchat.