Skip to main content

YouTuber Logan Paul mengumumkan bahawa dia mengambil rehat untuk mencerminkan

Imej: Steve Cohn / REX / Shutterstock

Logan Paul, The YouTuber yang menyiarkan video awal minggu ini menunjukkan mangsa bunuh diri yang jelas, sedang berehat dari YouTube.

Baik.

LIHAT JUGA: Inilah sebabnya video Logan Paul yang menunjukkan bunuh diri adalah begitu berbahaya

Selebriti YouTube bintang berusia 22 tahun yang dihidupkan itu mengumumkan hari ini bahawa dia mengambil rehat dari vlogging untuk memikirkan tindakannya selepas menerima kritikan untuk video Selasa bertajuk "Kami mendapati mayat di Hutan Suicide Jepun." Paul telah memuat naik vlogs ke YouTube pada hampir setiap hari selama lebih setahun, menjana lebih daripada 15 juta pelanggan.

mengambil masa untuk mencerminkan
tiada vlog untuk sekarang
jumpa lagi

- Logan Paul (@LoganPaul) 4 Januari 2018

Sejak video Paulus mula membuat tajuk berita, dia mengeluarkan video itu dan mengeluarkan dua permintaan maaf. Dalam permintaan maaf yang kedua, Paul memberitahu peminatnya supaya tidak berdiri untuknya. Walaupun begitu dan walaupun tindak balas yang sangat negatif terhadap video Paulus yang mengganggu dan tidak menyenangkan, beberapa peminat terus menyokongnya di YouTube dan Twitter, berdiri untuk tindakannya, dan juga menyamakannya dengan Yesus.

Lain-lain, difahami, tidak begitu memaafkan.

Sebaliknya, bukannya menyerang sekarang, bagaimana pula dengan berhenti semua bersama-sama

- Rahab_xx (@ xxx_Rahab) 4 Januari 2018

jujur. hanya padamkan saluran anda. semua orang akan ok.

- MarcusB123🎗 (@BallingerCyrus) 4 Januari 2018

Saya melakukan carian untuk tweet yang dihantar ke @LoganPaul berhampiran saya (berhampiran saya menjadi Tokyo) dan ini adalah hasilnya. pic.twitter.com/Iztoc4T1qi

- Best Mom Eva (@mombot) 4 Januari 2018

YouTube juga telah dibakar kerana membenarkan video diterbitkan dan kemudian kekal di laman web ini selama berjam-jam selepas ia diposkan. Platform yang membolehkan orang seperti Paul untuk memuat naik kandungan video secara percuma, tidak begitu pantas ketika mengenali kandungan berbahaya dan mengambilnya.

Paul tidak menyebut ketika dia akan membuat video lain.

Jika anda ingin bercakap dengan seseorang atau sedang mengalami pemikiran bunuh diri, tuliskannya Talian Teks Krisis di 741-741 atau hubungi Lifeline Pencegahan Bunuh Diri Nasional di 1-800-273-8255. Berikut adalah senarai sumber antarabangsa.