Skip to main content

Warna Peta Dunia seperti yang Anda lihat!

Kami di sini di Mashable suka amalan meletakkan 2 dan 2 bersama-sama untuk membuat sesuatu yang lebih baik daripada jika mereka kekal terpisah. Sama ada ia adalah kejuruteraan mashup sebahagian besarnya dari awal atau sesuatu yang dibuat melalui Yahoo Pipes atau dengan beberapa API yang baik, ia adalah besar untuk melihat kemajuan yang dibuat.

Pada masa yang sama, kami juga suka perkara mudah yang, dengan cara bercakap, "mendapatkan kerja selesai." Dan itulah yang dilakukan Generator Peta Mudah. Sebenarnya, ia adalah Peta Google yang dipadankan dengan berus cat antarabangsa. Lebih baik untuk membantu anda menjadi lebih seperti Matt Harding.

Malah, penggunaan enjin boleh agak luas. Sekiranya anda pengembara kronik, anda boleh mendokumenkan pergerakan global anda untuk melengkapkan blog yang anda mungkin menerbitkan, sebagai contoh. Atau jika anda memainkan peranan pengajaran atau pendidikan dalam beberapa fesyen, ia boleh menjadi cara mudah untuk mempersembahkan negara-negara dan peralihan sejarah yang anda fokuskan pada waktu tertentu. Senarai terus. (Saya menulis panduan ringkas ke tempat duniawi dalam kehidupan masa lalu.)

Dan ia sangat mudah digunakan, benar-benar (dibantu oleh Google Chart API), bahawa hanya satu isu yang boleh menyebabkan anda mencari di tempat lain untuk perkhidmatan yang membolehkan anda merawat peta dunia sebagai buku mewarna maya anda sendiri. Menariknya, isu itu adalah alat pewarna itu sendiri. Ia hanya menyediakan satu pilihan warna untuk setiap pembuatan benang. (29travel, tuan rumah permohonan itu, menawarkan pembuat peta lain, tetapi ia membuktikan kurang menarik meskipun janji teknisnya.)

Paradoks dalam pembuatan? Mungkin itu untuk mengekalkannya sebagai sekurang-kurangnya memecah belah (kedudukan "merah dan biru" yang berusia tua) yang mungkin. Apa pendapat kamu? Kongsi pemikiran anda!


Powered by 29travels