Skip to main content

Apple membantah tuntutan mengejutkan YouTuber MKBHD tentang bagaimana kerja Animoji

Imej: Skrin: epal

Dalam video ulasan Brownlee (skip ke sekitar 11:46 untuk melihatnya yang meliputi kamera TrueDepth), dia meliputi sensor canggih yang mewah - kamera inframerah, "Illuminator Banjir," dan "Proyektor Dot," terutamanya - bahawa Apple berkata "membantu menganalisis lebih daripada 50 pergerakan otot yang berbeza untuk mencerminkan ungkapan anda dalam 12 Animoji. "

Mashable telah direplikasi penemuan. Kami meliputi segala-galanya dalam Kamera TrueDepth kecuali untuk kamera menghadap depan dan Animoji masih bekerja.

Penemuan ini mencadangkan Apple boleh memasukkan sokongan Animoji untuk iPhone 8 dan 8 Plus (satu-satunya telefon lain yang juga dikuasakan oleh cip Bionic A11), tetapi memilih untuk menjadikannya eksklusif untuk iPhone X.

Dan itu benar. Apple sengaja membuat Animoji satu-satunya ciri iPhone kerana mereka bekerja dengan lebih baik seperti itu, bukan kerana tidak mahu pengguna iPhone yang lebih tua dapat bersenang-senang.

Walaupun Animoji terus berfungsi apabila segala-galanya tetapi kamera depan ditutup, mereka tidak akan berfungsi dari masa ke masa tanpa peta kedalaman wajah anda yang dicipta oleh kamera inframerah.

iMore's Rene Ritchie diberi taklimat oleh Apple dan mempunyai penjelasan yang baik tentang bagaimana kamera inframerah membantu menjadikan Animoji bekerja lebih tepat:

"Sistem IR hanya (buat masa ini) api secara berkala untuk membuat dan mengemas kini topeng kedalaman. Kamera RGB perlu menangkap secara berterusan untuk mengesan pergerakan dan ekspresi perlawanan. Dengan kata lain, menutup sistem IR dan topeng kedalaman hanya akan berhenti mengemas kini dan kemungkinan , dari masa ke masa, merendahkan. Tutup RGB, dan penjejakan dan padanan berhenti mati. "

Animojis bukanlah ciri iPhone pertama yang dipilih oleh Apple untuk tidak menyokong peranti lama. Pada tahun 2011, apabila Apple melepaskan iPhone 4S dengan Siri, ramai pengguna iPhone yang lebih tua berteriak teruk, mendakwa syarikat itu meninggalkannya dalam kegelapan kerana sebelum pengambilalihan Apple Siri, ia adalah aplikasi pihak ketiga yang bekerja dengan baik pada perkakasan lama.

Sedang yang disedut untuk pengguna iPhone 4 (dan lebih tua), mengintegrasikan Siri pada tahap seluruh sistem tidak akan berfungsi juga pada peranti lama yang menggunakan chipset lama.

Alasan mengapa produk Apple berfungsi dengan lancar adalah kerana syarikat itu mengesan perkakasan dan perisian untuk berfungsi pada prestasi puncak. Pengalaman sub-par Animoji tidak akan menjadi "ajaib" atau "hanya bekerja."

Itu mungkin sedikit keselesaan kepada iPhone 7 dan pemilik iPhone 8 yang tidak keberatan mendapat sedikit Animoji karaoke. Buat masa ini, satu-satunya cara untuk mendapatkan Animoji adalah untuk kuda $ 1,000 untuk iPhone X baru. Ia tidak murah, tetapi anda tidak akan membeli telefon hanya untuk ciri itu sahaja. Terdapat banyak sebab mengapa iPhone X bernilai wang.

PEMBETULAN: 15 Nov, 2017, 3:27 p.m. EST Artikel ini telah dikemas kini untuk memasukkan maklumat yang dibetulkan mengenai bagaimana kerja Animoji dan perkakasan apa yang mereka perlukan untuk berfungsi dengan baik. Sebelum ini dinyatakan Animoji mungkin tidak memerlukan sensor kamera TrueDepth iPhone X untuk berfungsi, yang salah.