Skip to main content

Kamera Polaroid Pop membolehkan anda mencetak foto secara langsung, sama seperti pada hari-hari lama yang baik

Imej: Stan Schroeder / Mashable

Ingat bagaimana Polaroid mengagumkan? Dalam masa apabila melihat gambar anda bermakna hari menunggu atau jam untuk studio untuk membangunkannya, kamera Polaroid menunjukkan kepada anda hasilnya dengan serta-merta.

Pada masa kini, masalahnya berbeza: Terdapat banyak foto digital yang tiada siapa yang akan mencuba untuk mencetaknya lagi. Masukkan Polaroid Pop baharu, kamera 20 megapiksel yang berfungsi sebagai pencetak.

LIHAT JUGA: Putarkan foto iPhone anda menjadi polaroid serta-merta dengan pencetak ini

Pasti, Polaroid Pop, yang diumumkan semula pada bulan Januari, bukan satu-satunya pencetak mudah alih atau bahkan kombo pencetak kamera. Tetapi nama Polaroid membawa berat tertentu dalam ruang.

Kamera ini mempunyai skrin sentuh LCD 4 inci pada satu sisi, modul kamera 20 megapiksel di sisi yang lain, dan semua gizmos kamera biasa anda, termasuk flash, penstabilan imej, mikrofon, slot kad MicroSD (kamera hanya boleh memegang 10 imej dalam ingatan tanpa itu). Ia menggunakan teknologi percetakan Zink's Zero Ink dan mencetak foto 3.5 x 4.25 inci dengan bingkai - saiz yang sangat dekat dengan cetakan yang dihasilkan oleh beberapa kamera Polaroid asal yang semua kemarahan pada separuh kedua abad ke-20.

Ciri yang lain adalah keupayaan kamera untuk menyambung dengan telefon anda, yang bermaksud anda boleh menggunakan kamera untuk mencetak foto yang telah diambil pada telefon, memindahkan foto dari satu peranti ke yang lain.

Mencetak gambar (yang lain) diri saya pada kamera baru Polaroid / pencetak mudah alih. # IFA2017 pic.twitter.com/HUBXXGAxiN

- Stan Schroeder (@franticnews) 31 Ogos 2017

Tidak seperti kali terakhir kita melihat Polaroid Pop, kali ini kita dapat mengujinya dengan foto pantas. Hasilnya adalah di mana-mana sesuatu yang akan anda hasilkan di studio, tetapi ia bersaiz baik dan menyeronokkan, dan ia pasti memori yang lebih baik daripada sesuatu yang tersekat dengan zillions foto lain yang anda ada di telefon anda.

Untuk gambar yang anda lihat di atas, saya menggunakan penapis hitam dan putih, salah satu daripada beberapa penapis yang ada pada pelupusan anda, tetapi anda boleh mengambil dan mencetak foto warna juga.

Imej: Stan Schroeder / Mashable

Kamera itu sendiri agak kikuk untuk ditahan - itu cara yang lebih besar, lebih berat dan lebih tebal daripada telefon pintar - tetapi itu juga yang memberikan sedikit rasa retro. Hanya jangan mengharapkan ia memasukkannya ke dalam poket dengan mudah.

Pop Polaroid akan dikenakan biaya $ 199.99, dan 10 pek kertas akan menetapkan anda kembali $ 9.99. Ia boleh didapati di A.S. pada bulan Oktober.