Skip to main content

Twitch akan menyiarkan pendengaran Comey untuk memulakan saluran News khusus

Imej: Martin Falbisoner dan berkedut - komposit oleh mashable

Twitch mempamerkan "eksperimen perkhidmatan awam interaktif" yang kedua pada hari Khamis pagi, menggunakan Senat A.S. sebagai latar belakang.

Apabila bekas pengarah FBI James Comey duduk dengan Jawatankuasa Perisikan Senat untuk menjawab soalan mengenai perbualannya dengan Donald Trump, dia akan melakukannya di hadapan penonton Twitch secara langsung. Ia jauh dari satu-satunya cara untuk mendengar pendengaran, tetapi ia adalah destinasi yang paling berpotensi untuk sembang live toksik.

JUGA JUGA: Mengganggu pasaran saham menggunakan $ 50,000 wang sebenar

Jadi ada begitu?

Pendengaran Comey akan berfungsi sebagai kickoff untuk saluran "News" yang dilancarkan, yang diterangkan di tempat rasmi sebagai destinasi yang ditujukan untuk menangkap "peristiwa-peristiwa penting bi-partisan." Saya akan melihat sama ada ia sebenarnya idea yang baik seketika atau tidak.

Pengumuman itu menyatakan bahawa ciri baru Twitch yang diperkenalkan, AutoMod - pendek untuk "pemadaman automatik" - akan dihidupkan. Penapis pintar mengayun melalui jawatan sembang yang cepat terkumpul dengan lebih cepat daripada penyederhanaan manusia yang mampu, dan sepatutnya cukup pintar untuk melihat salah ejaan yang disengajakan - taktik yang sering digunakan untuk menipu penapis yang sama.

Mesej yang boleh ditafsirkan sebagai gangguan atau ucapan kebencian secara automatik ditandakan dan diluluskan untuk moderator untuk mengkaji semula.

AutoMod belum diperkenalkan pada musim panas 2016, ketika Twitch mengambil langkah pertama untuk memancarkan kejadian politik kepada pengguna. Konvensyen Demokratik dan Republikan yang mendahului pilihan raya presiden A.S. 2016 telah disiarkan di laman web ini.

Versi yang diarsipkan dari prosiding memperlihatkan tetingkap sembang dibebani dengan kata-kata kasar, perdebatan yang tidak dapat difahami, bot pemotongan slogan, dan mengangguk ke arah pandangan dunia yang penuh kebencian (contohnya Pepe the emoji Frog).

Walaupun AutoMod mensterilkan yang paling teruk dari sembang Twitch - ia menjadi ciri yang diterima dengan baik - masih lagi satu lagi masalah yang lebih mudah dengan idea menggunakan perkhidmatan penstriman sebagai platform penglibatan komuniti untuk acara politik: ia betul-betul sukar untuk diikuti.

Twitch adalah platform yang rosak untuk perbualan rasional kerana tidak ada cara yang baik untuk bersaing.

Untuk masa yang mesti menonton seperti ini, beribu-ribu pengguna Twitch melayari aliran tersebut. Komen dalam berbual dengan pantas dengan cepat sehingga anda sering menatal semula untuk menyelesaikan jawatan satu ayat yang anda tidak dapat menyelesaikan membaca kerana ia hilang begitu cepat.

Jika Twitter adalah platform yang rosak untuk perbualan yang rasional kerana kekangan yang panjang, Twitch adalah sama ketika orang ramai menyanyi kerana tidak ada cara untuk bersaing. Walaupun anda sendiri menjeda perbualan dan meluangkan masa untuk bertindak balas dengan teliti kepada satu komen atau yang lain, kemungkinan suara anda akan ditenggelamkan dalam sekejap.

Untuk bersikap adil, membingungkan bagaimana untuk mendapatkan pengguna yang terlibat dengan berita hari itu masih merupakan kerja yang sedang berjalan untuk Twitch. Konvensyen parti tahun 2016 adalah langkah pertama dalam arah itu, dan - sekali lagi - sebelum hari AutoMod.

Twitch juga mengiktiraf status noobnya di arena ini dalam kenyataan yang berkaitan dengan pengumuman Comey, walaupun sayangnya couched dalam jenis fantasyland PR bercakap yang tidak tahan di bawah pengawasan rapat.

"Apabila kita hidup mengalir Konvensyen Nasional Republikan dan Demokratik pada Twitch tahun lalu, diikuti oleh siaran dari White House, masyarakat kita mempunyai peluang untuk melibatkan diri dalam kandungan yang berfikiran sivik, sambil bercakap antara satu sama lain dalam sembang," kata Brian Petrocelli , Pengurus Pemasaran Produk, Twitch.

"Kerana [komuniti Twitch] dengan penuh semangat memeluk percubaan perkhidmatan interaktif ini, ia memberi inspirasi kepada kami untuk bereksperimen dengan lebih lanjut dengan saluran News yang didedikasikan untuk acara-acara meriah bi-partisan bermula dengan pendengaran Comey."

Petrocelli betul merujuk kepada aliran 2016 sebagai percubaan, dan mereka cukup berjaya - apa pun kesan anda mungkin - untuk memberi inspirasi kepada pelancaran saluran Berita ini. Tetapi tanggapan bahawa terdapat apa-apa "perbualan" sebenar dalam perbualan itu membentangkan realiti.

Setakat ini, proses susah payah mengikuti jejak dalam sembang Twitch adalah tumit Achilles 'perkhidmatan terbaik untuk memupuk aktif, bersatu padu komuniti.

Pendengaran Comey, dan saluran News yang dilancarkan, memberikan Twitch platform - dan lebih penting lagi, sebab yang kuat - untuk lebih giat bekerja untuk menyelesaikan masalah antara muka sembang yang tidak berguna. Anda masih mungkin mahu mematikan sembang itu jika anda melayari Twitch hari ini (hanya klik segitiga kelabu kecil di bahagian atas tetingkap stream, di sebelah butang Langgan), tetapi pandangan optimis menunjukkan bahawa ini boleh menjadi permulaan peralihan yang lebih besar untuk komuniti Twitch.

Atau ia boleh terus hidup sebagai lautan besar "fuck yous" dan Pepes. Apa sahaja yang berfungsi? Akhirnya, menjalankan perniagaan di internet adalah permainan nombor - dan Twitch mempunyai nombor.